http://www.mwit.pl/video/search.flv 640 352 Far /home

Skuteczne pozycjonowanie

stron internetowych

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron WWW (z ang. Search Engine Optimization – SEO) to proces, którego rezultatem są wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów kluczowych. To forma reklamy, która nie pociąga za sobą wysokich kosztów, a jej skuteczność objawia się zwiększeniem i poprawą jakości ruchu na stronie internetowej.

Pozycjonowanie w odróżnieniu od innych rodzajów promocji posiada ogromną a zarazem najważniejszą zaletę – nie namawia do skorzystania z danych usług, nie musi tego robić, klienci już zdecydowani czego poszukują, sami odwiedzają stronę internetową.

Podstawą procesu pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej. Polega ona na:

- analizie (audyt SEO) i modyfikacji kodu HTML
- optymalizacji treści strony WWW pod kątem pozycjonowanych słów kluczowych (SEO copywriting)

Czy warto?

Ponad 60% Polaków posiada komputer z dostępem do Internetu. To potencjalni klienci Twojej firmy. Poszukują w Internecie informacji, rozrywki, wiedzy, chętnie kupują i szukają opinii na temat różnych produktów. Gdzie szukają najczęściej? W Google.pl, którego udział na polskim rynku wyszukiwarek przekracza 96% (źródło ranking.pl).

Dlatego warto zadbać o jak najwyższe pozycje, które będą gwarantem sukcesu Państwa strony internetowej.

Korzyści z pozycjonowania

- wzrost popularności strony i liczby odwiedzin
- szansa dotarcia do dużej ilości potencjalnych klientów zainteresowanych produktem
- stosunkowo niewielkie koszty kampanii w przypadku innych form reklamy
- duży zasięg, ze względu na rosnącą ilość użytkowników sieci oraz popularność wyszukiwarek internetowych
- możliwość konkurencji z innymi serwisami
- rosnąca wiarygodność firmy. Sama obecność w Internecie oraz łatwość odnalezienia danej strony znacznie podnoszą wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Niestety w chwili obecnej nie ma możliwości określenia dokładnie jak długo zajmie wypozycjonowanie konkretnej frazy. Powszechnie uważa się, że dla fraz z małą ilością wyników w Google jest to kilka tygodni, a dla fraz trudniejszych minimum kilka miesięcy.

Jest to rozumowanie słuszne, jednak bardzo często błędnie oceniana jest trudność frazy. Większość osób określa trudność frazy ramami liczby wyników na dane zapytanie w Google. Jest to rozumowanie w pewnym stopniu błędne, ponieważ nawet fraza z bardzo małą ilością wyników może okazać się zdecydowanie trudniejsza niż fraza ze znacznie większą liczbą wyników.

Dlatego też dokonując analizy trudności słowa kluczowego, a tym samym czasu trwania pozycjonowania musimy brać dużo więcej czynników niż liczba wyników w wyszukiwarce. Musimy zwrócić uwagę na konkurencję, a dokładniej na liczbę linków przychodzących oraz ich jakość.

Ponadto warto także zainteresować się ilością podstron jakie posiadają nasi „konkurenci”, a także wartością page rank. W prawdzie nie ma on już znaczenia w pozycjonowaniu, jednak nadal może być pewnym wyznacznikiem wartości strony. Ponieważ dzięki niemu możemy w przybliżeniu określić jak bardzo linkowana była strona, chociaż osobiście nie sugerowałbym się specjalnie tym znacznikiem, ponieważ może nas wprowadzić w błąd.